Apple võib peagi müüa sama palju ajanäitajaid kui kogu Šveits, ähvardades riigi nelja sajandi vanust tööstust, ennustas Swatchi kaaslooja.
Apple Watchi müügitulemused võivad küündida 20-30 miljoni ühikuni esimestel aastatel, usub Elmar Mock. Šveits eksportis 2014. aastal 28,6 miljonit kella.
Apple Watch paisatakse müüki järgmisel kuul ning selle spordiversioon maksab 349 dollarit, keskmise hinnatasemega versioon 549 dollarit ning kõrgtasemeline versioon maksab 10 000 dollarit.
“Apple'it saadab kiiresti edu,” usub Mock, kes oli aastal 1980 Swatchi kaaslooja. “See paneb traditsioonilise kellatööstuse ja töökohad Šveitsis suure surve alla,” lisas ta.
Kuigi mõned Šveitsi brändid nagu Tissot, TAG Heuer ja Montblanc kastavad oma varbaid nutitelefonide turul, on Mocki sõnul tööstus tervikuna ohtu suuresti alahinnanud. “Kõik, mis jääb hinnavahemikku 500-1000 franki, on suur oht,” sõnas Mock. “Ma usun, et meid on ees ootamas jääaeg,” lisas ta.
Šveits toodab enam kui poole maailma kelladest väärtuse mõttes, hoolimata sellest, et kvantiteedi mõttes toodetakse vaid osake kõikidest maailma kelladest, selgitas Bank Vontobel AG analüütik Rene Weber. Mocki arvates püüab Apple saavutada sarnast positsiooni. Samas usub Mock, et konkurents mõjutab enim madalama ja keskmise hinnatasemega kellasid. Tippbrändid kannatavad selle all vaid lühiajaliselt.
“Sarnaselt luksusautodele, ostetakse kõrgklassi kellasid oma jõukuse näitamiseks,” sõnas Bloomberg Intelligence'i analüütik Deborah Aitken. “Digitaalne revolutsioon ei ole meile meile veel suurt mõju avaldanud ning nõudlus luksuskellade järele pole vähenenud,” lisas ta.
Kõige mustema versiooni kohaselt kahandab Apple Watchi müükitulek Swatch Group AG aastast müügitulu 6% võrra, prognoosivad Barclaysi analüütikud.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!